Všeobecné obchodní podmínky pro poskytování služby přístupu do sítě internet
1. Definice základních pojmů
- a) Poskytovatel: Daniel Beneš, IČ: 43951473, Jeseniova 2852/16, 13002 Praha 3 - Žižkov
- b) Uživatel: fyzická či právnická osoba, která uzavřela smlouvu s poskytovatelem.
- c) Všeobecné podmínky pro poskytování služby přístupu do sítě internet: (dále jen
„všeobecné podmínky“), jsou všechny podmínky definované v tomto dokumentu.
- d) Smlouva: dokument popisující smluvní vztah mezi uživatelem a poskytovatelem.
- e) Služba: souhrn povinností daných smlouvou a těmito všeobecnými podmínkami, které se
poskytovatel zavázal uživateli plnit. Poskytovatel tyto služby vykonává na základě osvědčení
o podnikání v elektronických komunikacích č. 2859 vydaném Českým Telekomunikačním úřadem.
- f) Koncové zařízení uživatele: takové hardwarové, softwarové či jiné technické prostředky
ve vlastnictví uživatele, které slouží k využívání služby uživatelem. Do této definice nespadá
kabelový modem dodaný poskytovatelem.
2. Definice poskytovaných telekomunikačních služeb poskytovatelem
- a) Služby přístupu k síti Internet: Územní rozsah - hlavní město Praha (dále jen „poskytování
internetu“)
3. Podmínky pro poskytování služby přístupu do sítě internet
- a) Poskytovatel neručí a nenese odpovědnost za data přenášená uživatelem a za jakékoliv
škody způsobené uživatelem při manipulaci s daty.
- b) Poskytovatel je oprávněn zamezit šíření dat, které uživatel šíří v rozporu se smlouvou,
všeobecnými podmínkami, obecně závaznými právními předpisy ČR, mezinárodně závaznými smlouvami
pro ČR nebo s dobrými mravy a to přerušením poskytované služby uživateli, či odstoupením od
smlouvy.
- c) Poskytovatel neručí za aktuálnost, pravdivost, zákonnost a soulad se všeobecně uznávanými
etickými a morálními normami jakýchkoli dat pocházejících ze sítě internet, pokud tato data
nezveřejnil přímo poskytovatel nebo pokud je předem prokazatelně neschválil.
- d) Poskytovatel nenese žádnou odpovědnost za funkci koncového zařízení uživatele, či za
nevhodnou instalaci tohoto koncového zařízení uživatelem.
- e) Poskytovatel má právo kontroly připojeného koncového zařízení uživatele a to z hlediska
druhu, typu zařízení a způsobu jeho připojení. Důvodem je možná nekompatibilita se zařízením
poskytovatele, která může mít za následek zhoršení kvality služby. Při zjištění skutečnosti
nekompatibility uživatelova koncového zařízení se zařízením poskytovatele, má poskytovatel
právo zamezit uživateli přístup ke službě do doby, než tyto okolnosti způsobené uživatelem
pominou, tj. do doby, než si uživatel opatří vhodné koncové zařízení, které nebude žádným
způsobem službu znehodnocovat či jinak narušovat. Pokud uživatel odmítne kontrolu svého
koncového zařízení do 14 dnů od prokazatelného požádání uživatele poskytovatelem, potom má
poskytovatel právo přerušit uživatelův přístup ke službě.
- f) Informaci o plánovaném výpadku poskytování internetu delším než 60 minut v kuse, je
poskytovatel povinen oznámit 24 hodin předem.
- g) Uživatel nesmí při využívání služby obtěžovat, či nevhodným chováním omezovat třetí osoby.
To znamená, že. uživatel se nesmí pokoušet získávat, narušovat či jinak manipulovat s daty
třetích osob bez jejich souhlasu a to jak v síti poskytovatele, tak v síti internet či jiných
sítích skrze které jsou data třetích osob přenášena. Uživatel nesmí zasílat nevyžádaná data
třetím osobám. Pokud uživatel vyvíjí výše zmíněné aktivity, je tato skutečnost klasifikována,
jako podstatné porušení smlouvy.
- h) Zařízení potřebné k využívání služeb poskytovaných poskytovatelem si zajišťuje uživatel
na své náklady.
- i) Uživatel bere na vědomí a dává poskytovateli právo zjišťovat objem přenesených dat
uživatelem, vést elektronické záznamy o pohybu uživatelových dat v síti poskytovatele i dat
směřujících mimo tuto síť.
- j) Poskytovatel je povinen poskytovat uživateli službu za podmínek uvedených ve smlouvě a v
těchto všeobecných podmínkách.
- k) Uživatel je povinen při využívání služby dodržovat všeobecné podmínky, smlouvu, obecně
závazné právní předpisy České republiky, pro Českou Republiku závazné mezinárodní smlouvy a
jednat v souladu s dobrými mravy. Uživatel zejména nesmí porušovat zákonem chráněná práva
poskytovatele a třetích osob.
- l) Uživatel se zavazuje využívat službu výhradně v rámci své bytové jednotky, kde je toto
připojení poskytováno. V případě, že uživatel poskytne zprostředkovanou službu dalším subjektům
mimo bytovou jednotku, je tato skutečnost podstatným porušením smlouvy a poskytovatel může
uživateli vyúčtovat pokutu až do výše 10 000,- Kč nebo od smlouvy odstoupit.
- m) Obě smluvní strany (tj. poskytoval i uživatel) jsou oprávněny vypovědět smlouvu bez udání
důvodu. Výpovědní lhůta činí jeden měsíc a počíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce
následujícího po doručení výpovědi druhé smluvní straně a to formou dopisu na kontaktní adresu
nebo formou zprávy elektronické pošty, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
- n) Poruší-li uživatel své povinnosti vyplývající ze smlouvy, či těchto všeobecných podmínek,
je poskytovatel povinen zajistit, aby uživateli bylo prokazatelně dodáno upozornění s uvedením
termínu zjednání nápravy. Pokud uživatel v uvedeném termínu nezjedná nápravu, poskytovatel služby
má právo omezit poskytování služby zamezením aktivního přístupu ke službě.
- o) Opakované prodlení s plněním jakýchkoliv povinností na straně uživatele či poskytovatele,
uvedených v těchto všeobecných podmínkách či ve smlouvě, je podstatným porušením smlouvy.
- p) Při podstatném porušení smlouvy jednou ze smluvních stran, má druhá smluvní strana právo
od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy je účinné dnem, kdy smluvní strana, která podstatně
porušila smlouvu, obdrží od druhé smluvní strany písemné oznámení o odstoupení od smlouvy ve
formě dopisu na kontaktní adresu nebo formou zprávy elektronické pošty.
- q) Uživatel je povinen platit poskytovateli poplatek za poskytované služby dle podmínek
uvedených ve smlouvě.
- r) V případě, že uživatel nezaplatí včas dle podmínek uvedených ve smlouvě, poskytovatel musí
o této skutečnosti informovat uživatele formou zprávy elektronické pošty. Uživatel má jeden týden
(7 dní) na uhrazení nezaplacené částky za službu. Tato doba počíná běžet následujícím dnem od
odeslání této zprávy poskytovatelem uživateli. Pokud uživatel po uplynutí této doby nezjedná
nápravu, poskytovatel služby má právo omezit poskytování služby zamezením aktivního přístupu ke
službě.
- s) Veškeré poruchy služby je uživatel oprávněn hlásit formou elektronické zprávy zaslané na
elektronickou adresu poskytovatele nebo pomocí SMS zprávy na telefonní číslo uvedené ve smlouvě.
- t) Poskytovatel vynaloží maximální přiměřené úsilí k odstranění poruchy v co nejkratší možné
době, nejpozději však do 48 hodin od nahlášení poruchy v pracovních dnech a do 72 hodin ve dnech
pracovního volna.
- u) Nemůže-li uživatel využívat službu pro poruchu služby, je oprávněn požadovat vrácení
poměrné části ceny, trvala-li závada nepřetržitě více než 24 hodin. Vrácení příslušné částky je
uživatel povinen uplatnit písemně a to formou dopisu odeslaného na kontaktní adresu poskytovatele,
nebo zprávou elektronické pošty, nejdéle však do 15 dnů od posledního dne trvání poruchy.
- v) Poskytovatel není povinen hradit uživateli náhradu škody v důsledku neposkytnutí služby
nebo vadného poskytnutí služby.
- w) Při zvýšených nárocích na ochranu přenášených dat, přesahujících technické možnosti
poskytovatele, je záležitostí uživatele učinit na své straně příslušná opatření k zajištění
ochrany (např. zabezpečit koncové zařízení firewallem či jinými prostředky nutnými k zajištění
ochrany).
- x) Poskytovatel neručí za ochranu dat uživatele, před napadením třetí osobou prostřednictvím
sítě internet nebo sítě poskytovatele.
- y) Poskytovatel a uživatel se zavazují veškeré informace o druhé smluvní straně, které
vyplývají z uzavřené smlouvy, nebo které získají v souvislosti s jejím plněním, používat v
souladu s obecně závaznými právními předpisy (zejména zákonem č. 127/2005 Sb. a zákonem č.
101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů),
těmito všeobecnými podmínkami nebo dohodou smluvních stran. Tento závazek platí i po ukončení
smluvního vztahu.
- z) Uživatel dává podpisem smlouvy souhlas s tím, že poskytovatel je oprávněn zpracovávat data
(dle zákona 127/2005 Sb. § 87 odst. 3 zákona o elektronických komunikacích) pro obchodní účely,
včetně informací o poskytovaných a nově zaváděných službách.
- aa) Poskytovatel se zavazuje při zpracování osobních údajů dbát na to, aby uživatel neutrpěl
újmu na svých právech a přijmout taková přiměřená opatření, aby nedošlo k neoprávněnému nebo
nahodilému přístupu k osobním údajům uživatele, k jejich změně, zničení či ztrátě, neoprávněným
přenosům, k jejich jinému neoprávněnému zpracování, jakož i k jinému zneužití osobních údajů.
- ab) V případě zásahu vyšší moci je každá smluvní strana, po dobu trvání okolností majících
povahu vyšší moci, zproštěna svých závazků vyplývajících ze smlouvy, či všeobecných podmínek.
Vznik okolností působících vyšší moc je každá smluvní strana povinna druhé smluvní straně
neprodleně oznámit. Za vyšší moc se považují zejména živelné události, svévolné jednání třetích
osob, povstání, pouliční bouře, stávky, pracovní výluky, bojkotování práce, obsazení majetku
důležitého pro plnění povinností jedné ze smluvních stran, dále rušení pracovního pořádku, války
(vyhlášené i nevyhlášené), změna politické situace, která vylučuje nebo nepřiměřeně ztěžuje výkon
práv a povinností jedné ze stran nebo jakákoli jiná podobná příčina.
- ac) Poskytovatel si vyhrazuje právo na změnu těchto všeobecných podmínek. Změnu musí oznámit
30 dní před vstupem nových všeobecných podmínek v platnost. Informace o změně bude zaslána
uživateli ve formě zprávy elektronické pošty. Pokud plánovaná změna nemá žádný vliv na stávající
smluvní vztahy, nové všeobecné podmínky vstupují v platnost dnem odeslání uživateli a poskytovatel
nemusí oznamovat tuto změnu předem.